Ferrari – stworzony z miłości do piękna

Synonim dobrego gustu i obiekt pożądania mężczyzn na całym świecie. Zachwycający design, unikalna konstrukcja, imponujące osiągi, które zapierają dech w piersiach i wbijają w fotel. O Ferrari można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że jest dziełem przypadku. Zrodzony z ogromnej pasji i zafascynowania światem motoryzacji dowodzi, że warto sięgać po swoje marzenia.

Enzo Ferrari – niespełniony śpiewak operowy, praktykujący pisarz sportowy, założyciel światowej klasy samochodowego imperium. Od dziecka miał wiele wspólnego ze światem motoryzacji. Odkąd, odwiedzając wraz z ojcem tor wyścigowy w Bolonii, na własne oczy zobaczył jak Felice Nazzaro zdobywa zwycięski tytuł, zapragnął być taki jak on.

Już jako trzynastolatek dał się poznać jako świetny kierowca szybko opanowując niełatwą sztukę prowadzenia samochodu. Zatrudniając się w kolejnych warsztatach samochodowych oraz podczas wykonywania pracy przy transportowaniu podwozi pojazdów wojskowych nabył wiele intratnych znajomości i przydatnych kontaktów zawodowych. Dzięki konsekwentnemu dążeniu do celu w 1919 roku został kierowcą testowym i wyścigowym w Construzioni Maccaniche Nazionale - Państwowej Fabryce Konstrukcji Mechanicznych, gdzie po raz pierwszy na poważnie zetknął się ze sportowymi samochodami, by jeszcze w tym samym roku zadebiutować na rajdowym torze podczas wyścigu w "Parma Berceto".

Po wielu sukcesach i blisko 20-letniej przygodzie w zespole rajdowym Alfa Romeo Enzo dojrzał do założenia własnego biznesu, produkując ekskluzywne sportowe samochody, które skradły serca kierowców na całym świecie. Dziś włoski czarny rumak jest światowym symbolem luksusu i odwzorowaniem najskrytszych pragnień każdego mężczyzny.

Lamborghini – szybkość i brawura zarezerwowana dla najlepszych

Do czego jest zdolny mężczyzna z wyraźnie nadszarpniętym ego? Historia marki Lamborghini rozpoczyna się od pewnej rozmowy, w której Ferruci Lamborghini – znany i zamożny producent maszyn rolniczych (ciągników i traktorów) zwrócił uwagę Ferrariemu, na kilka wad konstrukcyjnych w produkowanych przez niego samochodach. Urażony Enzo mocno się obruszył twierdząc, że nie będzie słuchał rad zwykłego traktorzysty.

W odpowiedzi Lamborghini szybko podjął wyzwanie i by udowodnić kto jest lepszy w tym duecie w 12 miesięcy stworzył legendarny model Lamborghini 350 GTV, odbierając Ferrariemu miejsce lidera. I tak w 1963 r. obok słynnego już wówczas Lamborghini Trattori we Włoszech powstała nowa firma motoryzacyjna Automobili Ferruccio Lamborghini S.A.

Silna osobowość założyciela marki wpłynęła nie tylko na fakt powstawania kolejnych modeli, ale przede wszystkim ich niepowtarzalny charakter. Siła, męstwo brawura – jazda Lamborghini to przyjemność dla silnych i zdecydowanych mężczyzn, którzy odważą się w pełni odkryć potencjał tej wspaniałej maszyny.

Symbolem nieokiełznanych i superszybkich samochodów Lamborghini jest złoty byk na czarnej tarczy. Aby pokonać przeciwnika torreador musi stanąć oko w oko z niebezpieczeństwem i okiełznać jego ognisty temperament. Tylko w ten sposób można ujarzmić bestię również na torze.

Subaru Impreza – samochód stworzony z myślą o rajdowych szaleństwach

Subaru Impreza to klasyka japońskiej motoryzacji i legenda prestiżowych rajdów WRC - World Rally Championship. Niebieski model z charakterystycznymi żółtymi elementami niejednokrotnie pozostawiał w tyle konkurencję i brylował przynosząc stajni Subaru tytuły w klasyfikacji konstruktorów.

Rajdowe Subaru na torze wyścigowymPotrzeba rywalizacji i ryzyka jest wpisana w męską naturę, dlatego o Subaru marzy każdy miłośnik motoryzacji z instynktem kierowcy rajdowego, którego sam zapach benzyny potrafi przyprawić o przyspieszone bicie serca. Nazwa Subaru Impreza pochodzi od włoskiego wyrażenia „impresa” - osiągnięcie. Trudno uznać, że to przypadek, tym bardziej, że to właśnie na pokładzie japońskiego Subaru spektakularne sukcesy wywalczył sam Colin McRae, jeden z najbardziej znanych kierowców rajdowych w historii . W 1991 i w 1992 roku Colin został mistrzem Wielkiej Brytanii, a w 1995 roku otrzymał tytuł mistrza świata, przyznano mu także Order Brytyjskiego Imperium.

W tym samym modelu w wyścigach mistrzostw świata startował także nasz rodzimy mistrz kierownicy - Krzysztof Hołowczyc. Subaru Impreza zaczął być produkowany w 1992 r. a na rynek europejski trafił 2 lata później. Serce japońskiej bestii bije pod maską – silnik typu boxer i unikalna konstrukcja zapewniają doskonałą zwrotność podczas zakrętów, zniewalające przyspieszenie i maksymalizują przyjemność z jazdy.

---

Nie trzeba być kierowcą rajdowym ani milionerem, by stanąć oko w oko z legendą. Jazda sportowym samochodem po torze to ekscytująca przygoda, która obudzi w każdym mężczyźnie dziecięcą fascynację i przysporzy wrażeń godnych najbardziej wyjątkowych okazji. Spraw mu niesamowitą frajdę i podaruj wspomnienia, które pozostaną na zawsze. Zastanów się który samochód pasuje do Niego najbardziej i wybierz jedno z najwspanialszych przeżyć za kierownicą sportowych samochodów lub za kierownicą rajdowych legend.

Pozostających w sferze marzeń zachęcamy także do przejrzenia 20 najdroższych aut świata w 2017 r. Jedna z opisywanych marek znajduje się na szczycie tej listy.

---

Podobne tematy: