Nagradzanie pracowników i wyrażanie uznania
Doceniaj i nagradzaj skutecznie
Doceniaj i nagradzaj skutecznie
Zachodnie badania od dłuższego czasu wskazuja, że docenianie pracy i osiągnięć pracownika jest kluczowym motywatorem. Dowodzą również, iż przeświadczenie o wiodącej roli motywatorów finansowych w motywacji pracowników jest błędne. Badania przeprowadzone w polskich firmach potwierdzają te rezultaty – wystarczy spojrzeć na wyniki badania „Polska Mapa Motywacji 2016”, które już po raz drugi (pierwsza edycja przeprowadzona została dekadę temu) wskazują na „Docenianie mojej pracy i osiągnięć” jako najwazniejszy motywator, przy czym w pierwszej trójce znalazły się również „pewność zatrudnienia” oraz „podnoszenie kwalifikacji”.
Od pewnego czasu mówi się w Polsce o rynku pracownika. Stopa bezrobocia spada, coraz trudniej znaleźć nową osobę na stanowisko zwolnione przez kogoś, kto zdecydował się przyjąć atrakcyjniejszą ofertę. Podłoże tej sytacji w branżach wymagających wykwalifikowanych specjalistów jest różne od tego w branżach zatrudniających pracowników niewykwalifikowanych, jednak pracodawcy zgadzają się co do tego, iż czas potrzebny na znalezienie pracownika oraz koszt jego pozyskania rosną.
Inwestycja w to, aby pracownik czuł się doceniony, jest zatem najskuteczniejszym sposobem nie tylko na zwiększenie efektywności pracy, a co za tym idzie – również poprawę wyników firmy. Jest też najskuteczniejszym sposobem na ograniczenie rotacji i zwiększenie retencji, pracowników, a przez to potężne oszczędności kadrowe.
Jak zatem zadbać o skuteczne docenienie pracownika? Nie ma jednej poprawnej odpowiedzi na tak postawione pytanie, można natomiast wysnuć pewne wnioski na ten temat obserwując dynamikę pokoleniową wśród pracowników.
Przez ostatnią dekadę pokolenie ‘baby boomers’ (48-66 lat) było stopniowo wypierane przez pokolenie X (33-47 lat), które obecnie dominuje. Przedstawiciele pokolenia X dorastali w czasie dynamicznych przemian ustrojowych i sukces utożsamiają z dobrobytem. Wierzą, że najważniejsza jest ciężka praca, a w zamian oczekują stabilności i bezpieczeństwa finansowego, a także możliwości rozwoju i awansu. Równowaga praca-dom jest dla nich istotna, ale zostaje podporządkowana ‘konieczności’ zapewnienia bytu. Dom przegrywa często z pracą, ze względu na poczucie powinności oraz ambicje materialne.
Tym czasem pokolenie X coraz częściej spotyka się w pracy z pokoleniem Y (18-32 lat), które sukces definiuje zupełnie inaczej. Pokolenie to wartości materialne ceni znacznie niżej, a stawia na pozytywną atmosferę i integrację, stałą możliwość rozwoju czy partnerski styl zarządzania. Dla pokolenia Y ważniejszy od pracy jest dom, a istotne stają się czynniki takie jak np. możliwość realizacji własnych pasji.
W odpowiedzi na tak zmieniające się potrzeby pracownika proponujemy zastosowanie nowoczesnych narzędzi nagradzania, których kluczowym wyróżnikiem jest wykorzystanie siły przeżyć. Przeżycia rozumiane jest tu jako nagroda uprawniająca pracownika do realizacji usługi, np. skok ze spadochronem, kolacja na jachcie, czy też weekend w winnicy. Realizacja przeżycia budzi niepowtarzalne emocje, które zapadają w pamięć i pozwalają pracownikowi utożsamiać je z kontekstem pracy. Powstaje w ten sposób pomost pomiędzy prywatną sferą emocji a sferą profesjonalną.
BONY NA PRZEŻYCIA (zobacz)
Podaruj konkretne przeżycie
ZESTAWY PREZENTOWE KOLEKCJA PRZEŻYĆ (zobacz)
Pozwól odbiorcy wybrac jedno z kilkudziesięciu przeżyć
ZESTAWY PREZENTOWE KOLEKCJA LIFESTYLE PLUS (zobacz)
Pozwól odbiorcy wybrać jeden z kilkudziesięciu stylowych produktów i wyjatkowych przeżyć
PRZEŻYCIA I NAGRODY DLA CAŁEGO ZESPOŁU (zobacz)
Niezapomniane przeżycia dla całego zespołu
PREZENTOKRACJA TO
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ||||
8 Lat |
|
Kompleksowa
|
| Wyjątkowy |
| Tysiące |
| 100 % Polskiego kapitału |
Agata Kubiak
Manager B2B
tel.: 535 812 610
tel.: 500 163 609
tel.: 71 350 02 06